Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
640

Over ons

Gefietst hebben we altijd al graag. Na het Rondje Bodensee en de Donau Radweg begon het echte fietsen. We fietsten naar de Middellandse zee, en naar Rome, en in Thailand en Laos en in Vietnam.

Steeds kwamen we thuis met de gedachte dat zo'n reis eigenlijk langer zou moeten duren. En nu is het zo ver: met een half jaar voor de boeg vertrekken we volgende week naar Azië.

Over onze reis

Onze reis begint in Kunming, dit ligt in de zuidwesthoek van China. I.v.m de flinke hoogteverschillen leggen we het eerste deel per auto af, waarna we via Sapa naar Hanoi fietsen. We vervolgen onze reis door Vietnam en door Laos naar Thailand.

Hier fietsen we een stuk langs de Mekong en maken een uitstapje naar Cambodja waar we het tempelcomplex Angkor Wat willen bezoeken. Terug in Thailand fietsen we richting Bangkok.

Via midden- en zuid Thailand komen we in Maleisië. Als alles goed is komen we op 29 december, met een fietstas vol verhalen weer terug in Nederland.

Bezochte landen

Wij hebben 40 landen (16%) bezocht:

België, Bosnië en Herzegovina, Denemarken, Duitsland, Egypte, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Indonesië, Italië, Kroatië, Laos, Luxemburg, Marokko, Mexico, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Roemenië, Servië, Singapore, Slovenië, Slowakije, Spanje, Thailand, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Vietnam, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.